ÍNDEX DE RECEPTES

1 de febrer del 2018

CÓC DE LLET CALENTA (BIZCOCHO DE LECHE CALIENTE)


Em va fer moltíssima il·lusió la proposta que em va fer la Glòria del blog No tot són postres ... a la cuina, es tractava de publicar el dia 1 de febrer aquest cóc, coincidint que ella en publicar-lo faria els 100 cócs publicats en el seu blog, si, si 100 cócs !! Es diu aviat eh? Quina feinada!! no m'ho vaig pensar dues vegades, i aquí el teniu! un cóc fàcil, fàcil de fer i molt, molt esponjós i bo!
Glòria, em fa molta il·lusió que hagis pensat en mi! Fas una molt bona feina!!
I els que em visiteu, us convido a fer-lo, ja veureu que no us decebrà! i gràcies per les vostres visites, que mai us ho dic...
Ah! i visiteu el blog de la Glòria que de ben segur hi trobareu bona teca!!!
CÓC DE LLET CALENTA
Ingredients
4 ous mitjants
300 g de sucre
250 g de llet ssencera (jo semidescremada)
220 g de mantega
1 beïna de vainilla
10 g de llevat 8tipus Royal)
290 g de farina de rebosteria
Pell ratllada d'una mandarina (afegit per moi)
Motlle rodó de 20-22 cm
Preparació
Preescalfem el forn a 180º, calor dalt i baix
Encamisem molt bé el motlle, jo vaig posar a tot el voltant paper sulforat per a evitar que si pujava molt la massa caigués. Reservem a la nevera
Jo el vaig fer amb l'amassadora KA.
Batem molt bé els ous amb el sucre, fins a tenir una crema ben escumosa i blanquinosa (durant uns 5m), a velocitat màxima.
Posem la llet en un cassó junt amb la mantega i les llavors de vainilla, quan vulgui bullir retirem del foc i remenem bé, de seguida ho afegim amb compte a la crema d'ous que ja haurà muntat, a velocitat mitja i barregem bé.
Canviem l'accessori de batre per la pala, i anem afegint a poca velocitat la farina i el llevat tamissat, barregem durant 1 minut.
Amb aquesta massa omplim el motlle, donem uns copets al cul del motlle per a traure les possibles bombolles d'aire de la massa.
Coem a 180º durant 40 minuts, passats aquests, abaixem la temperatura a 170 i coem 10 minuts més. De tota manera passat tot el temps comprovem que ja el tenim cuit, cada forn és un món!
Traiem del forn i quan hagi perdut una mica de temperatura desemmotllem i deixem refredar damunt d'una reixeta.
Un cop fred empolvorem amb sucre llustre.




8 comentaris:

Palmira POM ha dit...

Porto anys volent preparar aquest cóc i avui en veure els vostres quina gana!!! Una recepta genial i el punt de mandarina m'ha agradat molt!
Petons
Palmira

Cristina ha dit...

Oohhh! Jo en vull un trosset.

lolines ha dit...

Quina bona pinta fa aquest còc

Marta Padenous ha dit...

Un plaer compartir coc amb tu, Teresa, malgrat nosaltres no en sabíem res!
Un petonàs

No tot són postres ha dit...

Heheh

No tot són postres ha dit...

Gràcies Teresa, ets un sooool.
M'ha agradat aquesta mini juguesca amb motiu del 100.
Ptnts
Glòria

Bet Carbonell ha dit...

genial, que divertit compartir recepta!!

Bet Carbonell
llépol.cat

trifasic de baileys ha dit...

la veritat que té una pinta exquisita!!! recepta a pendents que va!! petons

Seguidors