ÍNDEX DE RECEPTES

6 de juny del 2014

PA DE VIENA, Taller de pans i trenes amb Xavier Barriga


La setmana passada vaig tenir el plaer d'assistir al taller de pans i trenes a can Turris, amb Xavier Barriga. Si ja l'admirava prou, ara encara més! quin plaer veure treballar la massa amb tant art! tot semblava fàcil... bé, no tot! M'he atrevit a posar-ho en pràctica... la massa l'he amassat amb màquina, i he fet els tres tipus de panets més fàcils... la trena de tres caps, el panet ratllar, la flor, i el típic panet de Viena, que va ser el més difícil perquè els plecs que s'han de fer per a que quedi el dibuix no els vaig marcar pou... falta pràctica!
Estic ben contenta amb el resultat dels meus panets! que ja m'han confirmat que estan super bons!!! això anima a repetir-los.
Bon cap de setmana, llarg per nosaltres, els de Barcelona!!
PA DE VIENA
Ingredients
500 g de farina panificable
210 ml d'aigua
15 g de llevat fresc de forner
25 g de sucre
10 g de sal
25 g de llet en pols
40 g de mantega
Preparació
Si ho feu a mà, poseu tots els ingredients en un bol, reserveu una mica d'aigua, segons la farina de vegades no n'admet tanta, o al contrari, de vegades en necessita un pel més. Amasseu bé, si veieu que la massa es trenca, que no té una textura fina, feu una bola i deixeu-la reposar 10 minuts. Torneu a amassar-la fins a tenir una massa fina i que quan premeu amb un dit la massa torna a la seva posició. 
Si la feu amb amb alguna màquina, en el meu cas amb Thermomix el primer amassat i després treballant-la una mica a mà, vaig programar 6 minuts, got tancat, velocitat espiga.
Fem porcions d'uns 40 g, bolegem una mica per a que quedi una bola i les anem col·locant en una safata de forn enfarinada o bé posem un paper de forn. Tapem la safata amb els panets amb paper film i reservem a la nevera unes 12 h. Va bé fer aquest primer procés el dia abans. Quan ja l'hem deixar reposar, traiem de la nevera i enfarinem una mica la taula, agafem una porció, amb els dit  l'anem aixafant per a desgasificar-la, li donem forma de panet rodó, llarg, el que ens agradi i tornem a col·locar a la safata. Ho fem amb totes les porcions. Per fer la trena necessitem 3 porcions, l'aplanem amb els dits i l'enrotllem que quedin tres tires iguals, unir-les per un extrem i fem la trena senzilla, la de sempre, la posem a la safata i empolsinem amb farina per sobre, una mica. 
Tapem la safata i deixem reposar entre 1/2 hora o 1 hora. Destapem, girem els panets, la part de sota serà la que no queda tant ben tancada quan fem la bola i al coure s'obrirà una mica fent els talls. Jo vaig fer-los fent el plegat que ens va ensenyar  X. Barriga, però mno se com explicar-vos-ho, els empolsinem amb una mica de farina.
Coem a 230º, forn preescalfat, durant uns 15 minuts. Ens ha de quedar un panet tou i blanquinós. 
Els deixem refredar damunt d'una reixeta.



7 comentaris:

Tapa't de tapes ha dit...

Que bons! Aquests pans de viena també els tinc al blog pubilcats, els vaig treure del llibre de Brioixeria del Barriga. és clar que viure en directe un taller amb ell ha de ser la bomba!! QUina enveja sana que m'has fet...! Petons

Eva ha dit...

Quina pintassa!! sens dubte en vas treure profit, del taller!! jo demà vinc a Bcn a fer-ne un, no amb en Xavier però estic segura que serà interessant també! feliç finde llarg, un petonàs!

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Sembla tan fàcil quan veus al Xavier Barriga fent anar la massa, encara que a tú també te han quedat molt bé els panets, ets molt aplicada, jejeje.
Petons.

Gemma ha dit...

Comparteixo la teva admiració pel Xavier Barriga... quina sort poder gaudir dels seus tallers!
Els pans t'han quedat espectaculars!

Alfons ha dit...

jo també necessito un curset d'aquesta mena,,,,, el pa és una asignatura pendent .... pero veient els teus panets et fan venir ganes....!!

VISCalacuina ha dit...

Quins pans més hermosos que heu fet!

les receptes que m'agraden ha dit...

Quina pinta aquests panets! I quina sort aquest taller amb en Xavier Barriga, segur que us ho vareu passar d'allò més bé... Una abraçada!

http://lesreceptesquemagraden.blogspot.com.es/

Seguidors