ÍNDEX DE RECEPTES

26 de juliol del 2011

TORTELL DE CABELL D'ÀNGEL

Com que aquest diumenge passat no colia sortir el sol, en vam fer un de dolcet per a les postres! no se si per això... la tarda va ser ben solejada!!
Amb una làmina de pasta de full, que gairebé sempre tinc a la nevera, per si de cas..., i amb l'últim pot de cabell d'àngel casolà, vaig fer aquest tortell, que estava, no cal dir-ho, molt bo! Estic esperant anar a Isona per a fer les melmelades i també el cabell d'àngel, que la Mercè de cal Rampeira, amiga de la meva mare, me'n té reservada una!!! Durant l'any va molt bé tenir diferents melmelades per als nostres pastissos, gelats, torradetes... i també per anar regalant, que ho graeixen molt!!!
TORTELL DE CABELL D'ÀNGEL
Ingredients
1 làmina de pasta de full ( a mi la de Lidl m'agrada molt)
1 pot de cabell d'àngel (aprox. 250g)
1 ou per a pintar-lo
Sucre llustre
Preparació
Folrem la safata del forn amb paper vegetal, hi estirem la làmina de pasta de full, en tallen uns 8 cm a lo llarg, perquè ens quedi un rectangle. Repartim el cabell d'àngel de manera que ens quedi un espai per a poder tancar-lo, fem un tallets amb les tisores per la banda que l'hem tancat, i vigilant anem tancant el cercle, quan es troben els extrems en posem un dins l'altre perquè quedi ben tancat. Pintem amb l'ou batut i enfornem 30 minuts a 180º, amb el forn preescalfat.
Un cop el tenim cuit el deixem refredar en una reixeta. Decorem amb sucre llustre

** Amb el retall de pasta de full que hem tret de la làmina, en fem aquestes petites porcions de mossegada!!! que ens aniran molt bé per acompanyar el cafetó durant la setmna, les guardem en una caixa metal·lica.

8 comentaris:

MaryLou ha dit...

T'ha quedat maquíssim!!! i de bó ni cal dir-ho...
Petonets

Anònim ha dit...

Butalment bo!!
Petonets
Sandra

Kui_Netes ha dit...

Quina bona pinta fa!.
M'apunto la recepta.
Salutacions.

el taller de cuina ha dit...

Quin sol tan esplèndid! En Jordi tembé en fa de tortells, però de crema (sóm llaminers...).
Petonets

QUIMA ha dit...

Aquest tortell te molt bona pinta. Jo també sempre tinc una àmina de cabell d'angel a la nevera.
Petons

starbase ha dit...

M'agrada molt el cabell d'àngel, i trobo que és ben fàcil de fer aquest tortell. No el descarto, però ara per ara queda a la recàmara perque estem intentant fer una mica de salut dietètica... :)

Maria Dolores ha dit...

El tortell te una pinta brutal així ple de cabell d'angel a mes segent cassolà serà mes bò.
un abraç

Mercè ha dit...

Teresa, t'ha quedat espectacular!!! Que bo!
Petons!

Seguidors