ÍNDEX DE RECEPTES

11 de febrer del 2011

PASTÍS DE XOCOLATA I MADUIXA

Aquest pastís de xocolata el vaig veure l’altre dia, i per casualitat, al programa “De xocolate” de Canal Cocina. Estan fent una sèrie de programes dedicats a la xocolata, on el pastisser Josep Maria Ribé, ens ensenya unes receptes on xocolata n’és l’ ingredient protagonista, a quina més bona! La recepta original la feia amb gerds, és a dir, puré de gerds i gerds per a decorar, però no en vaig trobar i els vaig substituir per maduixes. Pel que fa a la xocolata, veureu que n’hi ha de dos tipus, de fondre amb llet i negra, jo la tenia per a fondre del 52% de cacau i ho vaig fer amb aquesta i la trufa va quedar molt bona! Quan vaig veure aquest pastís, de seguida vaig saber que no tardaria en fer-lo! I així ha estat, ahir, per a una ocasió especial, em va semblar que seria el pastís ideal!, i així va ser. La trufa amb maduixa, que li dona un punt afruitat, fa que sigui un pastís suau, això si, heu de ser xocolaters!!! Ens va agradar molt!!!
PASTÍS DE XOCOLATA I MADUIXA
Ingredients massa brisa
- 300 g de mantega
- 165 g de sucre llustre
- 65 g de farina d’ametlla
- 100 g d’ous
- 500 g de farina de rebosteria
- 3 g de sal
* Si no tenim temps de fer-la nosaltres, la podem comprar feta (la de Lidl és molt bona)
Ingredients Puré de maduixes
- 400 g de maduixes
- 80 g de sucre
Ingredients trufa de xocolata i maduixa
- 300 g de puré de maduixes
- 150 g de nata líquida (35% M.G.)
- 360 g de cobertura de llet 38%
- 260 g de cobertura negra 70 %
- 40 g de licor (jo vaig posar Rom) Opcional
Pel Muntatge
- 100 g de melmelada de maduixa
- Maduixes petites
- Sucre llustre
Preparació
Si fem la massa brisa seguim aquests passos:
Barregem la mantega pomada amb el sucre llustre.
Afegim els ous un a un i barregem, seguidament afegim la farina, la sal i la farina d’ametlla i barregem. Acabem d’amassar a mà, damunt la taula, fem una bola i l’hem de deixar reposar 6 hores a la nevera.
Folrem un motlle d’uns 20 cm de diàmetre i 3 cm d’alçada. Tant si l’hem fet, que haurem d’estirar deixant un gruix d’uns 3’5 mm, com si l’hem comprat. Am l’ajuda d’un ganivet traurem la que sobra. Punxem la massa amb una forquilla, damunt hi col•loquem paper de forn (faldilla com es veu en la foto), omplim de cigrons i coem a 170º durant 20-30 minuts, segons el forn, hem de veure que la massa té un color torrat. Reservem la cassoleta damunt una reixeta perquè es refredi.
Seguidament farem la trufa de xocolata i maduixa. Triturem les maduixes amb el sucre i colem. Fonen al bany maria les cobertures de xocolata. Bullim la nata líquida i barregem amb les cobertures de xocolata i a continuació afegim el puré de maduixa i el licor (opcional) barregem bé fins que tinguem la trufa ben homogènia.
Muntatge
Estenem una capa fina de melmelada de maduixa per tota la base de la cassoleta. Aboquem la trufa de maduixa per sobre, cobrim a ran d’alçada. Col•loquem a la nevera per tal que la trufa s’endureixi.
Una vegada tenim la trufa quallada, decorem amb maduixes, senceres, tallades o laminades, al nostre gust. Per acabar empolvorem una mica amb sucre llustre.

18 comentaris:

Ingrid ha dit...

Wowww... Un pastís super vistós!! realment les maduixes aporten una frescor al postre deliciosa, i la combinació amb el xocolata ha de ser exquisit!
Molts petonetsss

Marina ha dit...

Però quina cosa més bona, Teresa! Una delícia de pastís. I les maduixes... El fan un pastís de luxe! Petonassos!

Anònim ha dit...

Mare meva, se m'està fent la boca aigua... m'imagino el gust i la textura!! Directe a pendents!
Petonets,
Sandra

Gemma ha dit...

Maduixa i xocolata, una combinació sensacional que té l'èxit assegurat!
M'agrada molt aquesta trufa de maduixa, ha de quedar boníssima! Me la guardo a favorits, que segur que la provaré de fer ;)

Coses de Llàbiro ha dit...

M'encanten les maduixes i aquesta trufa ha de ser boníssima!
Em faria mal aquest pastís, no en tindria prou amb un tall...
Bon cap de setmana.

orquidea59 ha dit...

huauuuuuuu, aixó te que estar molt bó.
Besets.

Su ha dit...

Pues me encanta la pinta, con esa crema de chocolate y las fresas... Tiene una pinta apetitosa. ¿Me puedo llevar para el postre? Un besote.

QUIMA ha dit...

Mare meva quin pecat tan bonssim ¡¡¡¡ Es un pecat mirar-se aquestes receptes desprès de sopar........... ainssss i avui no tinc cap tipus de postre fet i la boca sphem fa aigua

teresa ha dit...

M'encanten le maduixes i combinat amb xocolata ... De vici...
Bessets
http://desdelacuinadelhort.blogspot.com/

Visc a la Cuina ha dit...

Jo sóc xocolatera!!! Segur que m'agradaria MOLT!

Margarida ha dit...

Quina meravella de pastís! Una combinació perfecta i una presentació magnífica!
Ara que les maduixes ja tenen més bon preu i són boníssimes, has fet unes postres excel·lents!
Jo no tinc mai temps de veure aquest Canal de cuina, i pel que veig fan tan bones receptes...
Bon cap de setmana

Miquel ha dit...

un pastis con lkos ingredientes favoritos mios el chocolate y la fresa
me gusta y tiene que estar de miedo
bon cap de setmana
peto
miquel

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Una combinació perfecta i alegra la vista amb el seu color.
Petons i bon cap de setmana.

MaryLou ha dit...

Ala, Teresa, cada dia et superes més!!!!
Aquest pastís és una delícia!!!
Petonets

La cuina de l'Eri ha dit...

Teresa!
Aquest pastís és una passada.. Com brilla la xocolata i amb les maduixes.. una combinació perfecta! Que a gust en menjaria un trosset ara mateix. Petons

Bon Tiberi ha dit...

Quina recepta més bonaaa!! M'encanten les maduixes i aquest pastís teu és espectacular. L'hauré de fer. Un petó, Paula

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Teresa; Quina olor de colors i sabors al paladar, trovar-te amb totes aquestes textures al paladar, es que... com a casa, res¡¡
Que vagi de gust Teresa¡¡ :-D

Teresa ha dit...

Animeu-vos i proveu la trufa de maduixa, l'original de gerds, està molt bona! també ens pot anar bé per cobrir un pastís, per farcir-lo... queda molt bé, ah! la trufa es pot fer amb qualsevol puré de fruita! avui aquest cuiner l'ha fet per a uns bombons, amb fruita de la passió! Haurem d'anar-ho provant i traure'n partit!
Petons!

Seguidors