ÍNDEX DE RECEPTES

8 de febrer del 2011

PANETS

Feia dies que no posava cap recepta de pa, que, com no hi ha massa temps, el faig amb la panificadora que és més ràpid, si més no, ho fa tota sola!. Ahir vaig veure la recepta al bloc de la Sonia, del bloc l’Exquisit, que recomano visiteu, aquí , i em van entrar tant pels ulls aquests panets, que a la tarda, com aquell qui no vol, a les 7 ja tenia una colla de panets esperant l’hora de sopar! Quina olor, quin goix per la vista i que bons els vam trobar! Els podem farcir amb el que vulguem, dolç o salat, però simplement amb un raig d’un bon oli, segur que estan bons.
Amb aquestes quantitats surten 8 panets petits, però molt bons! Si nou més colla, dobleu les quantitats dels ingredients.
PANETS
Ingredients
250 g de farina de força
10 g de sucre
15 g de mantega
4 g de sal
15 g de llevat fresc
150 ml d’aigua
Preparació
La massa la vaig fer amb la TM, en el got de la TM posem l’aigua tèbia, afegim el llevat perquè es desfaci, tot seguit afegim la farina, la sal i el sucre i la mantega. Amassem programant, 8 minuts, velocitat 1. Tornen a programar 8 minuts, got tancat, mode espiga.
Acabat el temps deixem reposar la massa fins que dobli el volum, aproximadament 1 hora, en el mateix got de la TM i sense traure’l de la màquina.
* Si ho fem a mà, barregem els ingredients secs (farina, sucre, sal i llevat), incorporem la mantega i l’aigua (en reservem una mica i l’afegim si veiem que la massa la necessita, hi ha farines que n’admeten més que d’altres). Amassem i colpegem fins tenir una massa homogènia i elàstica. Fem una bola , la tapem i deixem reposar durant una hora, ha de doblar el volum. Passat aquest temps, seguim els mateixos passos que hi ha a continuació.
Quan la massa ha doblat el volum, l’aboquem a la taula enfarinada i amassem per traure’n tot l’aire, ben amassada, fins tenir una massa elàstica. Dividim en 8 porcions, amassem una mica i els donem forma rodona. Els posem a la safata del forn, sobre paper de forn o silpat. Empolvorem per sobre amb farina, tapem amb un drap i deixem reposar 30 minuts.
Abans d’enfornar-los, amb unes tisores els fem un tall esbiaixat a dalt. Dins del forn posem un bol amb aigua per tal que hi hagi més humitat i ens quedi un pa ben cruixent.
Coem a 200º durant uns 20 minuts, forn preescalfat (quan tinguin un color torradet i comprovem que sonen a buit, serà senyal que ja estan cuits).
Bon profit !!

21 comentaris:

Els fogons de la Bordeta ha dit...

Ja els vaig veure al seu blog, tenen una pinta fantàstica i ara m'està entrant molta gana... que arriba l'hora de berenar!!
Petonets,
Sandra

Teresa ha dit...

Hola Sandra, ens haurem de conformar amb una poma...! ara que, ahir em vaig cruspir aquest panet ben farcidet!!! Prova'ls!
Petonets!

El plat blanc ha dit...

Quins panets més xulos!! T'han sortit fantàstics semblen de forn de debó....i sucats amb oli tomàquet i pernil dolç..mmmmmmmmm!

Anònim ha dit...

Que macos t'han quedat! Un bon entrepà per berenar amb aquests panets.
Una abraçada

Miquel ha dit...

Teresa uns panets molt xulos i un bocata uhmmmmmmmmmmmm
de un bon berenar.
peto
miquel

Lily ha dit...

Guau quina passada de panets. L'entrepà té una pinta bufffff,
Gràcies per la recepta. Un petonàs

SUSANNA ha dit...

Hola Teresa, guapa tu

uns panets de 10x10,...i que divertit es de fer-los a casa , veritat?

com molt be dius , coma casa res,...de res,de res

mil petonets Susanna

Bon Tiberi ha dit...

A la carpeta de pendents!! M'agrada, m'agrada! un petó, Paula

Zeditas ha dit...

Que pinta!!!.No se si podré ir, de que va este mes, el cursillo?. A mi no me han mandado la programación del trimestre.

Visc a la Cuina ha dit...

Jo també els vaig veure, t'han quedat molt saborosos, per provar-los demà per esmorzar, ara ja és massa tard... o no!

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Qué bons, ja em van tentar quand els vaig veure al bloc de la Sònia.
Petons.

Mercè ha dit...

Teresa, quins panets més bonics!!! I amb tomata i embotit, una llaminadura!
Petons!

La cuina de l'Eri ha dit...

Hola Teresa,
Quins panets... i els has convertit en uns "bocatas" de luxe. ja imagino l'oloreta que feian. es que fer el pa a casa és una autèntica delícia! Petonets,

starbase ha dit...

Fantàstics els panets, m'han entrat ganes de menjar-los :D

dolorss ha dit...

Eiii aquests enprepans tenem més tall que pa!!!!
Una pregunta, mira, si ho deixes a la Th. fins que puji la masa i desprès els amases per treure l'aire, no ho podries fer a la TH. això d'amar? desprès treus la masa i fas les divisiosn, dic jo, no se.
Tenen una pinta Espectacular!!!
i L'olor del pa a casa.. ummmmmm

Petons

Gemma ha dit...

Fer pa a casa és molt gratificant, oi? L'oloreta que surt del forn mentre es cou és deliciosa....

Teresa ha dit...

Dolorss, segur que es pot fer però no ho he fet mai amb la TH,sóc novata, no em vaig atrevir...ho esbrinaré!
Us animo a que els proveu, no necessiten massa temps d'espera, no són complicats, això si, la massa ha de quedar molt elàstica, al amassar-la l'hem de maltractar... en el bon sentit de la paraula!!
Gràcies a tots, que tingueu bon dia!

teresa ha dit...

tenen una pinta tan maravellosa, puc anar a berenar???
Bessets
http://desdelacuinadelhort.blogspot.com/

Coses de Llàbiro ha dit...

Quina bona pinta! No sé com us vau poder esperar fins a l'hora de sopar!!!!!!
Petonets.

Sonia ha dit...

T'han quedat perfectes, Teresa....estic contenta q t'hagin agradat...

Una abraçada,

Maria Dolores ha dit...

El pan recién horneado será de las cosas mas buenas, con un poco de aceite de oliva y sal es suficiente.
Te han quedado de panadería de las buenas ehhhh.
Saludos

Seguidors