ÍNDEX DE RECEPTES

13 de febrer del 2011

PA DE PESSIC D'AVELLANES

Aquest pa de pessic d'avellanes ha fet que l'esmorzar d'avui fos de Festa Major!!! Molt gustós, esponjós, amb gustet d'avellana, humit... molt bo!!
Jo l'he acompanyat amb un trosset de xocolata negra... i us asseguro que està superior!!
L'he tret del llibre de Rebosteria i pastisseria de la Thermomix, que per ara, tot el que he fet i provat ha estat un èxtit!
PA DE PESSIC D'AVELLANES
Ingredients
200 g d'avellanes (pelades)
12 galetes, tipus Maria o torrades (jo vaig posar 10 Campurrinas-galeta torrada)(aprox.100g)
6 ous
1 pessic de sal
1 culleradeta de vainilla
200 g de sucre
1 sobre de llevat (Royal)
50 g de rom
40 g d'oli d'oliva suau
Preparació
Preescalfem el forn a 180º
En el got de la Tx posem les avellanes i les galetes, triturem 30 segons, velocitat progresiva 5-10
Incorporem els ous, barregem 15 segons, velocitat 3
Afegim la sal, la vainilla, el sucre i el llevat, barregem 15 segons, velocitat 3
Afegim el rom i l'oli, tornem a barrejar 20 segons, velocitat 4
Amb una mica de mantega engreixem el motlle, d'uns 24 x 5, i l'empolsinem amb farina, hi aboquem la preparació i l'enfornem durant un 50 minuts aproximadament. Per comprovar si és cuit, punxem en el centre amb una agulla o pal de botxeta, si surt seca ja el tenim cuit.
El deixem refredar una mica, desemmotllem i el posem damunt una reixeta perquè s'acabi de refredar.
* De manera tradicional no l'he fet, pero seguint els mateixos passos, amb una batedora elèctrica segur que ha de quedar bé.

15 comentaris:

Bon Tiberi ha dit...

Sempre que faig un pa de pessic amb fruits secs aquests solen ser ametlles; però aquest amb avellanes m'ha arribat a la fibra!! El faré segur. Un petó, Paula

teresa ha dit...

Que bó, una maravella aquest pa de pessic, jo no tinc la maquineta, pero probare a la manera tradicional.
Un abraç
http://desdelacuinadelhort.blogspot.com/

QUIMA ha dit...

Quina manera tan bona de començar el dia ¡¡¡¡....Mare meva amb la bona cara que fa segur que estaba per llepar-se els dits I com tu dius amb un trosset de xocolata negra .......divi¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡

Anònim ha dit...

Caram jo amb avellanes no l'he provat de fer mai, amb lo bo que ha de ser segur que no trigo a fer-lo, que ens encanta tenir pa de pessic per esmorzar!
Petonets
Sandra

Visc a la Cuina ha dit...

Una coca d'avellanes té aquell sabor tan característic que personalment a mi m'encantaaaa!

Miquel ha dit...

me falta hacerlo con avellanas, asi que intentare hacerlo porque viendo la receta me dan muchas ganas, ahora falta el momento aDECUADO
PETO
MIQUEL

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Té molt bona pinta i segur que les avellanes li donen un gust diferent, però molt bo.
Petons.

La cuina de l'Eri ha dit...

Hola, bon dia!
Amb el que m'agrada a mi el pa de pessic, aquest amb les avellanes, que no tastat mai, ha d'estar de fàbula!! I si, amb una mica de xocolata per acomapanyar.. ummm Petons

starbase ha dit...

Si és humit, hi estic molt i molt a favor. M'encanten els pans de pessic humits!!

Maria Dolores ha dit...

Per a mi es dels favorits i si li poses chocolate damunt es tot un bombó.
Un abraç

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Teresa; és un pa de pessic, diferent els altres, i per tant d'un gust també diferent, quina passada... ¡¡¡ ben bo, de segur que sí¡¡ :-D :-D :-D
Teresa que vagi de gust¡¡

Gemma ha dit...

Avellana i xocolata... m'encanta!
Ara amteix me'n menjaria un bon tall per esmorzar!

Teresa ha dit...

Si que és veritat que solem fer-los amb ametlla, però si us agraden les avellanes, proveu-ho, queda molt bo! Tinc problemes per deixar-vos comentaris als vostres bllocs...a veure si puc en un altre moment, ahir ja em passava.
Que tingueu bona setmana!
Petons

Cuinera ha dit...

Mmm que delicia! me llevo un par de porciones!

Un besito

las recetas de mar ha dit...

Que rico me llevo un trocito para la merienda.

Un abrazo.

Seguidors