ÍNDEX DE RECEPTES

18 de novembre del 2010

MANTEGA CLARIFICADA

Quan veia receptes en què posava mantega clarificada, d’entrada ja no les mirava massa, no se us passa també a vosaltres, però penses que serà molt complicat, el temps.... Ara fa pocs dies vaig fer la Bica , em va cridar l’atenció...i va ser l’ocasió per a clarificar la mantega. Em va animar, també que la Su (webosfritos) ho explicava molt bé i em va semblar senzill i tot, u  cop l'he fet us puc dir que no costa gens i que no necessita massa temps. La podem utilitzar en qualsevol preparació dolça o salada que porti mantega, queda molt bé, amb un gustet diferent. La diferència entre una mantega normal i una clarificada és que aquesta suporta temperatures més altes, donat que el que hem fet és traure-li totes les impureses i residus. Aquesta mantega, també, ens aguantarà més temps que la mantega fresca.

El procés consisteix en separar els sòlids i l’aigua de la grassa de la mantega. Els diferents components se separaran per densitat, l’aigua s’evapora, alguns sòlids suren a la superfície, l’escuma, i la resta de sòlids làctics, queden al fons, el sèrum. Obtindrem un líquid groc, el greix de la mantega, que un cop fred tornarà a solidificar-se.
La mantega ha de ser bona, com més bona, menys escuma farà. La podem fer un dia que tinguem més temps i la guardem a la nevera, així la tindrem a punt per a qualsevol preparació, algun pastís, magdalenes ... (sempre pensant en coses dolcetes...)
COM FER MANTEGA CLARIFICADA 
1. Posem la mantega en un bol i la fonen al bany maria, a foc lent. (en una cassola posem aigua, en un bol posem la mantega i aquest el posem dins de la cassola amb aigua), a mesura que l’aigua bull la mantega s’anirà fonent i s’aniran separant els sòlids.
2. No remenem, això és important. Retirem l’escuma que es vagi fent. El sèrum s’anirà dipositant al fons del bol i al mig ens quedarà el líquid groc clar, la mantega. Anem retirant l’escuma. Quan la mantega ja està fosa, aboquem l’oli, la mantega, en un bol, al fons ens anirà quedant el sèrum.
3. Reservem a la nevera aquest oli, mantega, que tornarà a solidificar-se.

10 comentaris:

anirac ha dit...

hola,
jo no tenia molt clar tampoc que era aquesta mantega, però tens raó sembla prou fàcil de fer tal i com ho expliques...m'hauré d'animar i provar-la!!

starbase ha dit...

És facil com bé dius, però com que no sóc gaire pastisser em fa maaaaaaaandra :-P

Gemma ha dit...

És ben fàcil de fer, oi? I per pintar masses com la pasta fil·lo queda molt millor, ja que així no surten els típics puntets negres que indiquen que s'ha cremat la lactosa ;)

dolorss ha dit...

Ostres nena, que ben explicat, m'ho imprimiré, mai he fet la mantega clarificada i com be dius hi ha vegades que no t'atreveixes a fer una recepta per que sembla complicada i de fet no ho és.

Gràcies!!

petons

Cristina ha dit...

Molt interessant...tindré em compte aquesta entrada...L´has explicada molt bé.

Visc a la Cuina ha dit...

Doncs a mi també em passa el que et passava a tu, pensava que era difícil de fer. M'has animat a provar-ho, ho faré segur!

Teresa ha dit...

Gemma, encara hem aprés més, això dels puntets negres que són la lactosa... tot té una explicació, gràcies!
Statbase, jo també sóc mandrosa... però els dolcos guanyen!
Dolorss, visc a la cuina, Cristina,anirac, animeu-vos, la podem fer servir en més ocasions de les que pensem, el comentari de la Gemma n'és una prova.
Bon cap de setmana! (què ràpid passa...tot, eh?)

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Tal como ho expliques es veu fàcil, em passa com a tu que al llegir aquests ingredients ja passes de puntetes per la recepta.
Petons i bon cap de setmana.

teresa ha dit...

Molt interesant, sembla prou fàcil tal i com ho expliques.
Hauré de provar-la
Un besset

Anònim ha dit...

Jo en vaig comprar però no sé fer la servir!

Seguidors