ÍNDEX DE RECEPTES

30 d’octubre del 2010

PANELLETS

PANELLETS
Ingredients
- 1/2 k d’ametlla molta
- 300 sucre
- 150 d’aigua
- 2 clares d’ou (ous petits)
- 2 rovells d’ou
- Pell d’una llimona ratllada (opcional)
- 250 g de pinyons
- 250 d’ametlla picada
- Cireres, codonyat...
Preparació
En una cassola posem l’aigua i el sucre i coem uns 3 minuts perquè és fongui el sucre i ens quedi un xarop, hi afegim tota l’ametlla molta i remenem bé fins que tinguem una massa homogènia que es desenganxa de les parets (2-3 minuts), traiem del foc i l’aboquem en un vol, quan aquesta massa estigui freda hi afegim les clares d’ou sense batre, amb les mans amassem bé fins que tinguem un massapà ben homogeni. Tapem amb paper film , tocà a tocà, i deixem reposar 2 hores a la nevera (si és més temps no passa res)
Posem els pinyons i l’ametlla picada en un vol, anem fent boletes amb el massapà i les arrebossem unes amb pinyons i unes altres amb ametlla, amb una meitat de cirera, amb codonyat...
Veureu que els pinyons i l’ametlla s’enganxen molt bé i queden ben coberts
Posem paper vegetal a la safata del forn i hi anem col·locant els panellets, deixant una mica d’espai entre ells. Els pintem amb rovell d'ou i enfornem
Tenim el forn preescalfat a 250º, i coem durant 8-10 minuts el forn, només amb el gratinador, i a mitja alçada de forn.

BONA CASTANYADA !!

13 comentaris:

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Qué bons! Avui els blogs van plen se panellets.
Petons.

Ingrid ha dit...

Quina pinta que tenen aquests panellets!!! jo no en faig pk només en menjo jo i seria perillós!! això sí, sempre em compro uns quants a la pastisseria per deisfruatr-los!! T'han quedat boníssims. Segur que els disfrutareu molt!!
petons

cocina con sabor ha dit...

Uhmmm...quins panellets més bons i que bonics t'han quedat.

Bon cap de setmana!

Gemma ha dit...

Quina pila de panellets!!!!
M'encanta aquesta tradició :)
Bona Castanyada!

starbase ha dit...

Coincideixo amb la Gemma... quin munt de panellets!!

Fa molta festa veure la teva entrada :D

Margarida ha dit...

Quin munt de panellets, i de tots els colors!
Jo els vaig fer ahir al vespre, i em fa una pena menjar-me'ls!!!

MaryLou ha dit...

T'han quedat preciosos!!!!
Petonets

teresa ha dit...

Avui sols veig panellets, tindre que animarme, açi no es fan, fem els pastisets de moniato des de ara fins a les festes de Nadal, pero aquests panellets tenen una pinta...
Bessets

mercè ha dit...

Com m'agrada anar veient els vostres panellets!, una safata ben diversa i plena!. Que no es perdin les tradicions catalanes!(encara que ens suposin uns quilets de més...)A reveure.

Visc a la Cuina ha dit...

Quina preciositat de safates, t'han quedat guapíssims!

Silvia ha dit...

SUscribo el nombre de tu blog...Com a casa,res,!...pero res de res....MAgníficos y es que lo de casa son deliciosos,sin trampas ni cartón.

UN saludo y me uno a tu lista...me quedo un rato por aquí.

Chez Silvia ha dit...

Els faré avuí, que bons!!!Bona castanyada!!!Petons

Unknown ha dit...

avui m'hi poso! espero que em surtin bons i bonics com els teus! bona castanyada Teresa! petons

Seguidors