ÍNDEX DE RECEPTES

26 d’octubre del 2010

FIRA DEL BOLET "BOLETUS"- ISONA 2010

Fira Boletus, a Isona!! 24 d’octubre de 2010-10-25
Hi haurà bolets o no? Plourà o farà sol? Hi haurà gent? El dia abans tot era incertesa, sempre hi ha el cuquet per si no surt tot bé. Doncs res, el diumenge va fer fins i tot sol, hi van haver bolets, la gent va sortir al carrer i moltes parades esperant fer un bon calaix! Hi va haver força gent, encara que crec que la crisi es va notar, d’altres anys es veia mes gent de fora, que venien a passar un bon matí, visitant la mostra de bolets, les cistelles que preparen les diferents penyes de boletaires, com els Camagrocs, els Cucats i Podrits, Xampinyons league, ... que cada any és llueixen amb la presentació, algunes fan referència a temes d’actualitat, aquest any ha tocat la visita del Papa, com podreu veure han fet la Sagrada Família amb Papamobil inclòs!! O bé una altra representant la festa de la Guixa, que es fa per Carnaval... Totes elles ben treballades i com és obligació el bolet com a material obligat!!! També es pot degustar tota mena de productes de la terra, formatges, olis, bolets, coques, pans, llonganisses, botifarres, xolís..., així com comprar un record de la fira, a la paradeta de la Laura de Cal Roya, visitar el museu, visitar la mostra gastronòmica, on tothom pot participar aportant un plat elaborat amb bolets, i sobretot és una trobada de gent, dia de xerrades, abraçades, petons i salutacions.
Vull destacar també que aquest any “Carns Monsó”, en diem Cal Tonet, fa 100 anys!!! Que estan aviat dits! Per tant des d’aquí un petit homenatge a aquesta saga de carnissers que hi ha passat, ja la quarta generació!!! Així és que,
si doneu per Isona un tomet
compreu llonganissa a Cal Tonet!
Aquí us deixo un petit reportatge fotogràfic perquè feu dentetes, perquè us animeu i l’any vinent us hi arribeu. De ben segur que hi sereu ben rebuts!!!



FINS L'ANY QUE VE !!!

10 comentaris:

Laube Leal ha dit...

Teresa, qué graciosos los nombres de las peñas!!!!! jajajajjaja
Un besote

Gemma ha dit...

Bon temps, bons bolets i bon ambient. Un èxit al 100%!
A veure si l'any que ve ens hi arribem ;)

Visc a la Cuina ha dit...

M'ho apunto per al proper any, aquesta fira bé es mereix una excursió!

Joan Benlloch ha dit...

Quina sort amb tota aquesta tradició culinària amb bolets. Caldrà anar per gaudir de tota aquesta varietat de bolets i de la festa.

dolorss ha dit...

Dons m'hagues agradat ser-hi amb el que m'agrada tot això!!!
No em fassis dentetes dóna!!!
Jo també estava a fira i el dissabte a la fira del codony a Tremp!!

Petons

Cristina ha dit...

M'hauria agradat molt anar-hi, a veure si pot ser l'any vinent.

No tot són postres ha dit...

Si que fas dentetes, si! Quin goig fa tot!!!
Els formatges Mont-Bru, els vaig conèixer a la Fira medieval de Salou i em van encantar, quan els torni a veure m'hi acostaré una altra vegada!
PTNTS
Dolça

MaryLou ha dit...

Quin goig!!! a veure si l'any vinent m'avises i pugem a veure els bolets
Petonets

starbase ha dit...

Formatges, bolets, dues paraules màgiques!!

Que sensacional, quines fotos, ahhhh quina envejeta :)

Teresa ha dit...

Doncs a veure si l'any que ve fem una trobada!!Dolorss, aquest any no hi anirem a la fira del codony de Tremp, també m'agrada molt, hi compro els codonys per fer el codonyat, aquest any me n'han regalat a Isona. Veuras una parada de coques i més "Lo+ bo de Lleida, és el meu cunyat...Que vagi molt bé!
Bon dia a tothom!

Seguidors